Hur jobbar man egentligen med content marketing?
Ja – var ska man ens börja? Det är synd att skapa någonting bara för skapandets skull. Därför är det viktigt att man har en tanke kring vad man vill att innehållet man producerar ska bidra till. Att skapa content utan syfte är nämligen lite som att dansa utan musik. Tur för dig är ju att vi på Smatter vet både vikten av att ha en strategi och hur man producerar “rätt” content. Om du jobbar med oss får du två flugor i en smäll, kan man säga.
Content hit, content dit
Varför ska vi slita för att skapa bra content? Jo, för att få läsaren att agera precis som vi önskar. Låter det vagt? Oroa dig inte, vi ska reda ut det åt dig. I den bästa av världar ska vårt content vara både intressant och funktionellt. Vi kan skapa innehåll för olika ändamål – dela information, uppmana till kontakt, öka försäljning, uppmärksamma en nyhet… listan är lång. Samtidigt vill vi också att vårt content ska vara intressant för läsaren att ta del av. Som grädden på det redan underbara moset finns det dessutom en tredje part vi behöver ta hänsyn till, nämligen sökmotorer. Content marketing är lite som att lägga ett pussel, men med Smatter som partner slipper du pussla ihop alla bitarna själv. Vi hjälps åt, helt enkelt.